Temat na dzisiaj - ogrzewanie

Temat na dzisiaj - ogrzewanie czyli kocioł na olej zużyty ytanie można odpowiedzieć w bardzo prosty sposób – wiele osób obawia się jakiegokolwiek kontaktu z prądem, ponieważ może być on niezwykle groźny nie tylko dla zdrowia, ale i dla życia człowieka. Powsz

Dodane: 21-04-2019 12:17
Temat na dzisiaj - ogrzewanie

kocioł na olej zużyty


Ryzyko podczas pracy z prądem

Dlaczego wiele osób korzysta z usług elektrycznych podczas wykonywania nawet prostych napraw lub wymiany elementów instalacji elektrycznych? Na to pytanie można odpowiedzieć w bardzo prosty sposób – wiele osób obawia się jakiegokolwiek kontaktu z prądem, ponieważ może być on niezwykle groźny nie tylko dla zdrowia, ale i dla życia człowieka. Powszechnie znane są przypadki, w których elektryk podczas wykonywania swojej pracy uległ poważnym uszkodzeniom ciała a nawet zmarł wskutek kontaktu z elektrycznością. Z drugiej strony jednak wielu elektryków mając codziennie kontakt z instalacjami elektrycznymi zachowuje coraz mniej zasad bezpieczeństwa pracy i wtedy łatwo można doprowadzić do tragedii.


Instalacja grzewcza: jedna z najistotniejszych instalacji w każdym domu

kocioł na olej zużyty

W każdym domu znajduje się wiele instalacji. Chociaż można pokusić się o stwierdzenie, że ich znaczenie jest porównywalne, to jednak są takie instalacje, bez których trudno byłoby się obejść szczególnie podczas zimowej pory. Do takich instalacji trzeba zaliczyć przede wszystkim instalację grzewczą, która pozwala na uzyskanie określonej temperatury nawet podczas niesprzyjających warunków atmosferycznych. Instalacja grzewcza to jedna z najistotniejszych instalacji w każdym domu, ponieważ to od niej zależy nie tylko nasz komfort cieplny, ale w wielu przypadkach także nasze zdrowie. Wobec tego konieczne jest zadbanie o to, aby instalacja ta sprawnie funkcjonowała i dobrze spełniała swoją funkcję.


Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny.

Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem.

Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego.

W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej.

Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa